Fotostuudio ja portreesessioon – üheksa tõega parima tulemuseni
Niisiis – kaamera on ostetud, käsi on kindel, silm on sirge, fotostuudio on broneeritud ning meeled erksad. Nüüd me alles hakkame pildistama portreesid! On ainult üks pisiasi – te pole päris kindel, kust ja kuidas hakata pihta.
Kuigi alati on ahvatlev uskuda, et mõjusa portree tegemine taandub konkreetsele kaamerale või objektiivile, ei vasta see uskumus tegelikult tõele.
Et fotostuudio rent ei tähendaks kooliraha maksmist, anname teile üheksa suurepärast soovitust, millega peate portreefoto žanri juures fotostuudio tingimustes arvestama, et teie pildid annaksid edasi selle kõige olulisema – pildistatava olemuse.
Valige õige objektiiv
Objektiivi valik mõjutab tulemust märksa enam kui see, mitu pilti ja kui kaugelt ning millise nurga alt te sellega teete. Seega on meie esimene soovitus suurepärase portreefoto tegemiseks, et valige õige objektiiv.
Muidugi on olemas vana hea 35-millimeetrine toru, millega saab pildile terve stseeni ilma, et peaks pildistama selg vastu fotostuudio teist seina, kuid sellega käib kaasas moonutus, pilti oleks nagu kunstlikult venitatud.
Õnneks on see venitusefekt probleem ainult lainurkobjektiivide puhul. Seda saab hõlpsasti vältida, kui pildistada lühikese teleobjektiiviga, näiteks 85-millimeetrisega. Lisaks sellele, et teleobjektiiv aitab vältida moonutusi, on ka selle teravustamine tõenäoliselt pehmem. See tagab, et vaataja pilk tõmbub kohe portreteeritu poole, ilma et seda häiriks fotostuudio tausta üksikasjad..
Liikuge pildistades ringi
See on suurepärane võimalus avastada ning proovida pildistamiseks uusi nurki. Fotostuudio võimalused on kasutamiseks. Fotograafid ütlevad selle kohta ka “jalgadega suumimine”. See on eriti oluline, kui soovite proovida kätt loomingulisemate portreedega.
Seejuures pildistage kaugobjektiiviga. Need on tavaliselt suumiga objektiivist kvaliteetsemad ning niiviisi väldite ka kiusatust suumida pidevalt pildistatavat suuremaks-väiksemaks. Kuigi see tundub lõbus, saate töötulemuseks mälukaarditäie pudru ja kapsaid. Kaugobjektiivi kasutamine tagab fotostuudiost lahkumise koos ühtlaseme fotogaleriiga.
Valgus, valgus ja veelkord valgus
Seda võibki rõhutama jääda. Fotostuudio või välivõttepaiga valgustusest parima välja võlumine on ülioluline, et fotosessioon õnnestuks. Lõppude lõpuks tähendab fotograafia siiski “valgusmaalikunsti”.
Üks olulisi eeliseid portreede pildistamisel fotostuudio tingimustes on see, et te kontrollite valgust 100%. Kasutage seda maksimaalselt! Valgusel on võime muuta pilt keskmisest uskumatult ägedaks.
Valguse paika sättimiseks võtke lausa eraldi aega enne pildistamisega alustamist. See ei tähenda ainult vähem tööd järeltöötluse ajal, vaid ka seda, et teie fotod on kvaliteetsemad. Nii et kohandage oma valgusseadeid ja ärge kunagi kartke proovida seejuures midagi uut!
Kasutage kaugjuhtimispulti (ja kaamerat)
Üldiselt peetakse fotokaamera statiivi ning kaugjuhtimispuldi kasutamist tülikaks. Eriti viimasel ajal. Fotograafid tunnevad sageli, et statiiv pigem takistab, kui aitab. Kuid fotostuudio tingimustes on statiivile seatud kaamera just hoopis hea mõte. See võimaldab teil mängida rohkem valguse ja liikumisega ning mis kõige tähtsam – suhelda oma modelliga.
Kui kaamera on statiivil, on säriajal palju rohkem ruumi liikumiseks. Kui pildistate lemmikloomi või väikseid lapsi, pole aeglane säriaeg parim mõte, kuid muudel puhkudel lubab see liikumisega mängida, jätab suurema kunstilise vabaduse. Rääkimata sellest, et töötate aeglasemalt ja saate oma fotosid kaadrite vahel kontrollida, mis on samm parema tulemuse suunas.
Mis puutub pildistatavaga kontakti leidmisse, siis kõik, kes on kunagi teinud fotograafitööd, teavad, et see võib olla heidutav väljavaade. Kui teie kaamera on statiivil ja kasutate kaugjuhtimispulti, tähendab see, et saate kaamerast eemale astuda ning mõjuda modellile vähem masinlikuna ning luua temaga sideme ja suhelda. See muudab pildistatava rahulikuks ja sillutab teed kaunite loomulike portreede loomiseks.
Suhelge pildistatavaga
Suhelge pildistatavaga, looge temaga inimlik side. Fotostuudio on mõnus koht ja fotograaf tore inimene, eksju? Kui pildistatav tunneb end teie ja kaamera seltsis vabalt ja mõnusalt, tulevad ka pildid paremad. Kui tegu pole just elukutselise modelli või kogenud avaliku elu tegelasega on ülitõenäoline, et pildistatav läheb kaamera ees krampi.
Leidke temaga mõni ühisosa või jagatud kogemus ja seejärel toetuge vestlust arendades sellele. Kui leiate, et tunnete end ka ebamugavalt või kui te pole kindel, millest rääkida, siis siin on mõned viited:
- Paluge jagada lemmikmälestusi
- Rääkige reisimisest, kus on käidud ja millised on muljed
- Uurige, millega nad tegelevad, millised on nende hobid
Ja õppige seejuures inimese vastuseid kuulama ning neist vestluse arendamiseks uusi küsimusi välja noppima. Ning komplimendid pole ka keelatud. Ärge neid tehes ainult onu Heino tasemele laskuge.
Kasutage ühe punkti fookust
Kahtlemata on fookus ülioluline. Halvasti fokuseeritud foto on üks väheseid asju, mida ei saa tänapäeval parandada järeltöötlusega. Seega on oluline, et kaamera fookus oleks kohe paigas.
Õnneks on seda lihtne teha – minge lihtsalt üle ühe punkti fookusele (kui te pole seda veel teinud). Kui automaatfookus valib teie kaamera jaoks teravustamise koha, laseb ühe punkti fookus teil ise selle üle otsustada.
Ükskõik, kas otsustate keskenduda silmadele, või väikesele ebatäiuslikkusele pildistatava huultel, sellega te loote ja muudate portree meeleolu. Veenduge, et teil oleks sääraste pealtnäha pisiasjade üle kontroll ja minge üle ühe punkti fookuse kasutamisele
Viige fookus silmadele
Öeldakse, et silmad on hinge peegel. Üks lihtsamaid viise kaasahaaravate portreede tegemiseks, eriti fotostuudio tingimustes, on keskenduda pildistatava silmadele.
Tegelikult pole palju rohkem öelda, sest see näpunäide portreefotograafia taandub tavamõistusele. Mõelge parimatele jutuvestjatele – tuttavatele, kes ajavad teid naerma või kellel õnnestub luua sisukas vestlus. Raudselt vaatavad nad selle käigus teile silma!
Vean kihla, et te kõik teete teiega rääkimise ajal silma silmis. Portreede tegemisel pildistatava silmadele keskendumine annab vaatajale sama efekti.
Pildistage igast asendist
Pildistamise juures on kaks kriitilist elementi – säritus ja kompositsioon. Kuigi korraliku foto tegemiseks on mõned lihtsad kompositsioonireeglid, näiteks kolmandike reegel, ei tohiks te karta asju veidi segada!
Portreid tehes ärge kartke sõna otseses mõttes sisse kolida, välja kolida, üles tulistada ja alla tulistada! Proovige erinevaid nurki ja vaadake, milline toimib. Tulemused võivad teid üllatada! Lõppude lõpuks tehti reegleid selleks, et neid rikutaks – eriti mis puudutab kunsti tegemist.
Eelistage pildistamisel RAW-vormingut
Võti ükskõik millal hea foto tegemiseks on RAW-vormingus pildistamine. Kvaliteetse kaamera kasutamisel antakse kasutajale võimalus pildistada kas RAW- või JPEG-vormingus. Kui JPEG-pildid näevad otse kaamerast välja paremad, on neid faile tavaliselt väga raske redigeerida. Seda seetõttu, et teie kaamera on iga piksli värvi juba valinud.
RAW-faili tihendatud ja seega sisaldab see palju üksikasjalikumat teavet, mida saate töödelda värvide trimmimiseks, kontrastsuse ja varjundite suurendamiseks või vähendamiseks või särituse reguleerimiseks. Kui te ei usu, proovige töödelda sama pilti JPEG ja RAW vormingus samade muudatustega. Oleme kindlad, et edaspidi usute.
Muidugi on fotostuudio tingimustes priimade portreede tegemiseks veel palju nippe, kuid need üheksa näpunäidet on peamised, kui alustate fotostuudio kasutamist. Ja pidage meeles, et aja jooksul omandate nii reeglid kui julguse neid rikkuda, kujundades sel viisil oma ainulaadse portreepiltnikukäekirja.
Kui soovite end fotostuudio võimaluste kasutamise alal koolitada või täiendada, et jõuda samuti oma käekirjani, siis oleme valmis teid selles aitama ning juhendama. Tutvu meie stuudifoto koolituse programmiga siin: https://stuudio35.ee/stuudiofoto-koolitus/