Gerda Carina 3 soovitust algajale portree fotograafile

Klienditeenindus

Kogenud fotograaf teab, et tema töö hõlmab suures osas kienditeenindust ja ta ei alahinda selle olulisust kuidagi.

Sinna alla kuulub enda tähelepanu juhtimine ka kõige väiksemate detailideni, kas siis e-maili teel, fotosessiooni ajal või peale seda. 

Õige klienditeenindus tähendab, et suhtlus teie vahel on selge ja klient võiks ennast tunda, et tema on hetkel prioriteet.

Teine, kuid mitte vähem oluline oskus on enesekindlalt hakkama saada fotostuudios. Tiimitöö korraldus, vajalike juhtnööride jagamine ja suhtlemine nii, et kõik oleks austav ja samas selgelt arusaadav. Sedasi toimides tagad sa enda töös parima võimaliku lõpptulemuse.  

Ära ei tasuks unustada ka järelteenindust. Olulised on esmamulje ja koostöö, kuid isegi tähtsam on see, mismoodi sa korraldad järelteeninduse peale pildistamist. Kas ja kui kiiresti saab klient kätte valmis pildifailid, kuidas lahendad harmooniliselt erimeelsused ja küsid tagasisidet enda tööle.Oluline on jätta positiivne mulje, et klient sooviks ikka ja jälle tulla tagasi stuudiosse. 

Minu enda elus on olnud palju juhuseid, mil olen pildistamise ajal pidanud kuulama fotograafi poolt negatiivse alatooniga kommentaare, vinguvat hoiakut eraelu kohta või kõige hullemal juhul klatši teiste suunas. 

Klienditeenindust võib vabalt võrrelda kohtinguga – me vaatame, kas meil on mugav õhkkond ja kas saame olla vabad, kui näeme ‘’red flag-e’’ siis enamasti jääb kohtumine ühekordseks. Iga väike nüanss kliendi parimal teenindamisel on oluline!

Finants

Uskumused, et kunsti viljelev inimene või fotograaf on sunnitud elama vaest elu ja virelema pidevas rahapuuduses, peaks juba kõigile olema selge, et on aegunud! Selline alateadlik ‘’programm’’ oleks vajalik kiiremas korras ära muuta ja ohvrirollist välja liikuda. 

Tänu sotsiaalmeedia võimalustele, mis meil selles maailmas hetkel avatud on, saame me oma tööd levitada väga suure hulga inimesteni, kui teha seda oskuslikult. See omakorda toetab meid rahaliselt. Sotsiaalmeedia on väga hea platvorm, kus leida endale koostööpartnereid ja teenida kasvõi lisa sissetulekut oma põhitöö kõrvalt. 

Loomeinimene vajab vaid natukene tasakaalustamist viisil, et ta oskaks luua südamest ja sealjuures oma tööd ka edukalt müüa. Nii on edu garanteeritud!

Parim viis oma teadmiste avardamiseks ja blokeeringutest vabanemiseks on näha ja kuulda, kuidas toimivad oma töös teised edukad fotograafid. Edulood ja praktilised näited aitavad tihtipeale edasi kiiremini ja oskuslikumalt, kui üksinda katsetamine ja muretsemine selle üle, miks teistel läheb paremini, kui minul.

High-end fototöötlus 

Kes on minu varasematel kursustel käinud siis nemad teavad, et ma õpetan alati, kuidas oma töid avalikkuse ette tuua ja millistele kriteeriumitele üks hea pilt vastama peab.

Kuna ma ise loon alati ja ainult kvaliteeti, siis oskan edasi anda täpselt samu väärtuseid allahindluseid tegemata. 

Väga oluline osa sealjuures on fototöötlusel. Kui sa soovid olla hea portreefotograaf ja luua pilte, mis ületaks kliendi ootused igas mõttes siis ei tohi lõpptulemus kindlasti olla üle töödeldud. Töötlus peab olema minimaalne, kuid piisav, et esile tõsta inimese loomulik ilu. 

Selleks, et fototöötlust teha kõrgtasemel pead sa teadma kuidas kasutada töötluse jaoks spetsiaalset tahvlit (nt. Wacom).

Minu kursusel õpime me samm-sammult, kuidas mina oma pilte töötlen nii, et fotol valitseks täielik tasakaal.

Ise ma ütlen tihtipeale, et kui valmis portree sobiks Vogue ajakirja siis on ülesanne täidetud!

Juba 3-4. juunil toimub kahepäevane portree fotokoolitus algajatele. Koolituse viib läbi Gerda Carina, tema profiiliga on võimalik tutvuda siit: https://stuudio35.ee/cerda-carina-koolitajad-leht-uus/

Tutvu õppekavaga ja registreeri ennast koolitusele siit: https://stuudio35.ee/portree-fotokoolitus-algajatele/

Stuudio 35 on töötukassa ametlik koostööpartner.