35

Kvaliteetne tootefoto tähendab suuremat müüki.

Ma tean, et tootefotod on olulised, kuid kui olulised need siis on? 

Inimene töötleb infot peamiselt nägemise kaudu, kusjuures uuringutele tuginedes jääb meile meelde üldjuhul ligi 80% visuaalsest infost, võrreldes vaid 20%-ga loetud teksti puhul. Hiljutise ViSenze uuringu kohaselt eelistab 62% Z ja millennialite põlvkondadest visuaalse otsingu võimalust. Pinteresti tegevjuht Ben Silbermann on öelnud, et tuleviku otsingu eesmärk on pigem pildid, kui märksõnad. Teksti asemel saab tulevikus otsinguribale lohistada pilte ja fotosid otsitavatest esemetest. Vajadus sõnadega kirjeldada, mida otsitakse, jääb peagi minevikku. Mis puudutab e-kaubandust, on Sinu ettevõtte tootefotod niisiis müügi ja nähtvuse seisukohast tähtsamad, kui kunagi varem.

Siin on mõned näpunäited, kuidas võiks Sinu tootefotod välja näha, olenevalt tootest või teenuse tüübist.

Minimalism ja lihtsus

Hoia toode fookuses. Ühel fotol ei tohiks erinevate visuaalsete elementidega liialdada. Taust võiks olla kindel, näiteks valge või muud heledat tooni. Samuti oleks hea mõte veebipoes minimeerida selliseid veebsaidi elemente, mis ostjate tähelepanu tootefotodelt liialt eemale võiksid tõmmata.

Oluline on ka, et fotot ei oleks liialt töödeldud ja toode oleks kuvatud võimalikult elutruult. Weebly uuringu kohaselt tagastatakse tervelt 22% veebist soetatud toodetest seetõttu, et tootefoto ei vasta reaalsusele. Täpselt ja elutruult esitatud toode säästab raha ja aega – keegi ei taha tegeleda tülikate tootetagastuste ja õnnetute klientidega. Isegi, kui toode on kuvatud parimast valgusest, veendu, et foto kujutaks võimalikult täpselt seda, mida müüd!

Kõrvalvaated ja lisafotod

Mida rohkem teavet on potentsiaalsel kliendil toote kohta, seda suurem on tõenäosus, et see leiab tee tema ostukorvi. Google-i soovituste järgi tuleks põhipildi kõrval tootest kuvada ka lähivõtteid ning pilte erinevatest külgedest. Põhipildil peaks toode moodustama kaadrist vähemalt 75%, kuid mitte üle 90%. Shopify tehtud klientide veebieelistusi käsitlevate uuringute kohaselt eelistab 33% netiostlejaid osta just selliseid tooteid, millest on tehtud mitu fotot ja tervelt 60% sooviks ka 360º sirvimise võimalust.

Investeeri kvaliteetsetesse tootefotodesse

Kvaliteetsed tootefotod tõstavad usaldusväärsust ja saadavad sõnumi, et suhtud oma ettevõttesse tõsiselt. Ent ka kõige suurepärasemad fotod kaotavad oma väärtuse, kui nende laadimine veebilehel võtab liiga kaua aega. Kui foto laadimine võtab üle 2 sekundi, oled suure tõenäosusega kliendist ilma jäänud. Piltide suuruse ja kvaliteedi vahel peab eksisteerima tasakaal. Seega on oluline, et fotograaf oleks pildi muutnud interneti formaadi jaoks sobivasse suurusesse.

Järjepidavus loeb!

Iga toote fotokomplekt, taustvalgustus, kompositsioon ja kõik muu peab olema järjepidev ja üksikasjalikult planeeritud. Iga toodet tuleks pildistada sama loogikat järgides – nii moodustub tootevalikust ühtne kuvand kus tooted täiendavad üksteist ja edastavad kliendile sõnumit läbimõeldud kaubanduselamusest.

Ainulaadne foto teeb selleks ka toote

E-poes kasutatavad tootefotod peaksid võimalusel alati olema originaalid, et sait töötaks internetis õigesti ja meelitaks ligi klientuuri. Kui e-poes ei ole Sinu poolt toodetud fotosid, võivad netiavarustest pärinevad fotod kliendi meelitada teistele samu pilte kasutavatele saitidele. Nii on keeruline oma erilisust rõhutada ja eristuda. Luues oma tootest aga ainulaadseid pildid, eristud Sa kindlalt konkurentsist.

Ideaalse tootefotodega veebipoe näitena võib välja tuua ASOS-i. ASOS on mitmekülgse sisuga sait, mis kasutab fotograafiat mitmel erineval viisil. Kodulehele jõudes ei näe te toote põhifotosid, vaid kollektsiooni loominguliselt esitatud fotosessioonidest. ASOS lisab ka toodetele ka videoid, kus ostjad saavad tooteid paremal viisil visuaalselt kogeda, suurendades nende müüki.