• Kuidas sotsiaalmeedia võib aidata ärieesmärke saavutada?

 

Sugugi mitte iga ettevõte ei kasuta sotsiaalmeediat ühtemoodi. Mida ja kuhu postitada ning kuidas täpselt sotsiaalmedias osaleda, võib olenevalt tööstusharust olla täiesti erinev. Vaatame järgnevalt kolme erinevat juhtumit – pulmafotograaf, Crossfit-spordisaal ja heategevuslik rõivabränd.

Kuidas pulmafotograaf sotsiaalmeediat kasutab?

Esiteks vaatame pulmafotograafi. Ettevõtteks on „Meeri pulmafotograafia“.

See, kuidas ettevõte sotsiaalseid suhtluskanaleid kasutab, sõltub tema ettevõtte missioonist (miks see eksisteerib) ja samuti teenuse pakkumise tüübist ning väärtuspakkumisest.

Meeri pulmafotograafia kasutab sotsiaalmeediat selleks, et oma töid jagada ning peamiselt pulma- ja portreepiltidest ning kihlusfotodest koosnevat teenust reklaamida. Tema postitused sisaldavad segu järgnevast:

  • Tehtud fototööd klientidest
  • Reklaamid (nt promokood 20% soodsamalt kindla hashtagiga vms)
  • Kaadritagused fotod ja videod pulmaüritustest
  • Näpunäiteid pulmapäevaks pruutidele ja peigmeestele
  • Info ajakava ja kättesaadavuse kohta (nt, et suve on jäänud veel vaid kolm nädalavahetust … broneeri juba täna!)

Iga platvorm sisaldab segu eri sisust, olenevalt just selle platvormi tugevusest. Näiteks võib Instagram olla peamiselt fotoportfelliks, samas kui Twitter ja Facebook hõlmavad fotosid ning näpunäiteid ja postitusi ajakavade ja eripakkumiste kohta.

Kuidas Crossfit spordisaal sotsiaalmeediat kasutab ?

Järgnevalt vaatame „Liigu kiirelt“ spordiklubi, mis kasutab sotsiaalmeediat oma teenuste ning toodete tutvustamiseks. Teenuseks on Crossfitpersonaaltreening ja spordiklubi liikmelisus, toodeteks aga kaubamärgiga treeningvarustus ja veepudelid. Sellist tüüpi ettevõttel on suur potentsiaal just korduvklientide jaoks, seega on oluline hoida meediavoog värske ja vahelduvana. Et olemasolevaid kliente pidevalt kaasata ning samas ka uusi kliente liituma meelitada, kasutab Liigu kiirelt spordiklubi täpselt häälestatud postituste ajakava, mis sisaldab järgmist:

  •       Liikmelisuse ja koolituse promod
  •         Fitness ja toitumine
  •         Puhkusepakkumised ja allahindlused
  •         Personaaltreeneri näpunäidete videosari
  •         „Õnneliku kliendi“ teemapostitused
  •         Sündmuste ja kampaaniate postitused ning pildid ja videod treeningute kulissidetagustest

 

Kuidas heategevuslik rõivabränd sotsiaalmeediat kasutab ?

Mis siis, kui ettevõte müüb ainult tooteid aga mitte teenuseid? Viimaks vaatame jätkusuutlike rõivaste ettevõtet „Humanbee,“ mis kasutab ainult keskkonnasõbralikke materjale ja õiglast tööjõudu. Iga ostetud rõivaeseme eest annetab Humanbee oma väärtuspakkumise järgi 5 eurot mesilaste kaitseks ning iga ostuga saab klient kaasa lilleseemne pakikese, et oma aeda mesilasesõbralikumaks kujundada. Humanbee sotsiaalmeedia sisu sisaldab segu järgnevast:

  •         Faktid mesilastest ja nende loodushoiust
  •         Käsitsi joonistatud pildid mesilastest ja nende meelislilledest
  •         Klientide sisu, näiteks fotod rõivaid kandvatest inimestest
  •         Tsitaadid loodushoiuekspertidelt ja mesilaste kaitse statistika
  •         Elustiilifotod Humanbee rõivastest
  •         Hooajaallahindlused ja kampaaniad
  •         Teadaanded ja üleskutsed koostööks (nt heategevuslike või looduskaitseorganisatsioonidega)

 

Nagu näha, kasutavad need kolm ettevõtet sotsiaalmeediat väga erinevalt, igaüks kooskõlas enda missiooni ja pakkumisega. Et aru saada, millised on ootused Sinu suhtlusvõrgustiku sisule, oleks tark mõned asjad endale selgeks teha. Kas müüd toodet, teenust või mõlemat? Mis on Sinu ettevõtte kaks või kolm peamist eesmärki sotsiaalmeedia kasutamisel? Kas soovid suurendada müüki või arendada kirglikku jälgijaskonda? Tõsta tähelepanu sotsiaalsetele küsimustele samal ajal brändi edendades? Kindlasti tuleb sotsiaalmeedia strateegiat valides väga kasuks ka ettevõtte sihtrühma võimalikult täpne kaardistamine. Pane sotsiaalmeedia enda jaoks tööle!